COVID-19 zmienił życie nas wszystkich. Coś co jeszcze kilka miesięcy temu wydawało się historią rodem z opowiadań sci-fi, stało się naszą codziennością. Pandemia dotknęła nas wszystkich, jest ponad wszelkimi granicami oraz podziałami. Przez nią normalność naszego życia została wystawiona na ciężką próbę.
Doskonale wiecie o czym mówię, wystarczy przecież wyjrzeć na za okno. Widok to niemal puste ulice, twarze ludzi zasłonięte maseczkami ochronnymi. Informacje związane z wirusem znajdziemy na każdej stronie internetowej. Pandemia odcisnęła swoje piętno na każdej dziedzinie gospodarki. Rządy państw stoją przed wieloma trudnymi decyzjami, pragnąc rozwiązać problemy spowodowane przez rozprzestrzeniającą się chorobę. Kolejne dni przynosiły kolejne zakazy. Dziś wiemy, że pomimo ostrożnego znoszenia obostrzeń, nasz powrót do życia sprzed pandemii zajmie długie tygodnie, o ile nie miesiące.
Technologia, a codzienne obowiązki
Ze względu na ograniczenia w przemieszczaniu się nasze codzienne obowiązki, w tym często i praca, zostały poddane radykalnym zmianom. Każdy kto tylko miał taką możliwość dostał nowe biuro – w swoim domu. Jest to najbardziej oczywiste i najbezpieczniejsze rozwiązanie, dlatego nie inaczej jest w FM MOBILE. Pracownicy firmy niemal wszystkie swoje zadania realizują zdalnie, umożliwiły to rozwiązania technologiczne i komunikacyjne. Skrzynka mailowa i aplikacje do rozmów audio oraz wideo to obowiązkowe wyposażenie komputera i telefonu.
Zdalne wykonywanie obowiązków służbowych pozwoliło także wielu firmom na zminimalizowanie strat i dzięki temu wiele osób mogło zachować dotychczasowe etaty. Za pośrednictwem połączenia z Internetem mogą odbywać się też wirtualne lekcje. Szkolnictwo ekspresowo skorzystało z nowego sposobu dotarcia do uczniów. Mamy świadomość tego, że nie wszystko odbywało się w sposób idealny, ponieważ na odpowiednie wdrożenie i testowanie rozwiązań po prostu zabrakło czasu. Liczyła się przede wszystkim odpowiednia szybkość reakcji na zaistniały problem. Pokazało to jednak, że przeprowadzka do sieci jest możliwa i choć należy dopracować część rozwiązań, to na to będzie jeszcze pora.
Technologia, a zdrowie psychiczne
Nawet jeśli ktoś nie dostał możliwości pracy w swoim domu (ze względu na jej charakter), nie ma dzieci korzystających z zajęć online, nie jest studentem, to i tak z sieci korzysta. Choćby ze względu na to, że jest to obecnie najlepszy sposób, aby kontaktować się ze swoimi bliskimi. Wszyscy wiemy jak ważne jest utrzymanie relacji w okresie izolacji, ponieważ pozwala na zachowanie odpowiedniego stanu zdrowia psychicznego. W najprostszej postaci umożliwia to telefon, najczęściej komórkowy (ilość aparatów stacjonarnych naszych domach z biegiem lat jest coraz mniejsza). Połączenie głosowe nawiążemy niemal z każdego miejsca w kraju, umożliwia nam to sieć 2G (więcej informacji o technologiach znajdziecie tutaj).
Z kolei połączenie wideo będzie wymagało od nas zużycia pakietu danych i wykorzystania technologii 3G lub 4G. Im wyższa prędkość transferu danych tym lepsze i bardziej stabilne połączenie. Możliwość bezpiecznego zobaczenia najbliższych, wspólne niedzielne obiady przed ekranem, wieczorne wielogodzinne spotkania z rodziną i znajomymi – to rzeczy, które pozwoliły nam na chwilę zapomnieć o narzuconych ograniczeniach. Istnieje jeszcze jeden technologiczny aspekt, który oferuje nam nieprzebrane wręcz możliwości. Rozrywka, bo o niej mowa, dzięki połączeniu z Internetem umożliwia nam dostęp do szerokiej biblioteki filmów, e-booków, muzyki, gier wideo, stron z praktycznymi radami dotyczących kreatywnego spędzania wolnego czasu.
Dzięki temu obowiązkowa kwarantanna już nie wydaje się wcale taka zła. Pomyślcie, jak wyglądałoby życie w czasie pandemii jeszcze kilka lub kilkanaście lat temu? Na pewno byłoby trudnej. Technologia pomogła uporać się z problemem samotności w czterech ścianach. Dzięki niej możemy bezpiecznie zrobić zakupy w sieci, mamy nieprzerwany dostęp do bieżących informacji. Są to rzeczy, z których korzystaliśmy na co dzień i przed pandemią, jednak dopiero ona ukazała nam w jaki sposób ułatwiają nasze życie. Tak przyzwyczailiśmy się do pewnych rozwiązań, iż zapomnieliśmy, że są one możliwe dzięki telekomunikacji i sieci internetowej.
Najważniejsza jest jakość
Skoro większość naszego życia przeniosła się do świata wirtualnego to odpowiednia jakość połączenia stała się niezmiernie ważna. Nagła utrata łączności w czasie wideokonferencji nie będzie mile widziana. Nie chcemy, aby nasz kontakt z rodziną i przyjaciółmi był utrudniony przez niechciane „lagi” (znaczne opóźnienia z powodu zbyt wolnego połączenia internetowego). Nie ma także nic gorszego niż stale buforujący się film, czy niepełne wyświetlanie się strony internetowej. Można się uśmiechnąć i powiedzieć, że mówię o problemach „pierwszego” świata. Jednak wielu ludzi zamkniętych w swoich mieszkaniach przyzna, iż nie jest to powód do śmiechu. Prędkość transferu danych i stabilność łącza to dla ich zdrowia psychicznego swoiste „być albo nie być”.
Piszę o tym nie bez przyczyny, ponieważ FM MOBILE jako MVNO (pojęcie wyjaśniam tutaj) proponuje dokładnie takie rozwiązania. Jeśli potrzebujecie oręża do walki ze zmianami wymuszonymi przez koronawirusa, to doskonale trafiliście. Decydując się na abonament telefoniczny lub usługę dostępu do Internetu dostajecie cały wachlarz możliwości. Nasza oferta zapewnia dostęp do sieci, wsparty o sprawdzone rozwiązania, oparty o infrastrukturę jednego z największych operatorów w naszym kraju, obecnie także najnowocześniejszego. Codziennie udowadnia nam to praca zdalna wykonywana za pomocą naszych produktów (niewyobrażalnym byłaby inna sytuacja). To właśnie te „nowe” warunki pokazały, że jesteśmy w pełni dostosowani do wymagań jakie zostały przed nami postawione. Znacznie zwiększony ruch, a przez to zwiększone obciążenie sieci (to już materiał na kolejny wpis) nie miały znaczącego wpływu na jakość oferowanych przez nas usług. Spotkania online, webinary, setki maili, godziny spędzone na telefonicznych rozmowach stanowiły odpowiedni obszar testowy.
Technologia telekomunikacyjna ma olbrzymi wpływ na to w jaki sposób radzimy sobie z całą sytuacją. Istotnie poprawiła naszą jakość życia i pozwoliła na nadzwyczajne jego ułatwienie. To dzięki niej możemy swobodnie komunikować się z rodziną i znajomymi, dbać o nasze dobre samopoczucie, a także oddawać się obowiązkom służbowym poza siedzibami firm. Dlatego cieszymy się, że jako FM MOBILE możemy pomóc ludziom z ich codzienną walką z pandemią.