Kupując wszelkiego rodzaju usługi czy produkty oczekujemy przede wszystkim jednego – że będą one odpowiedniej jakości. Przecież nikt z nas nie chce korzystać z przedmiotów, których owa jakość jest wątpliwa – to żadna przyjemność, a często także powód frustracji. Dlatego tak ważne jest, żeby wybrane przez nas produkty i usługi spełniały, a nawet przekraczały nasze oczekiwania. Właśnie za to odpowiada jakość.
Światowy Dzień Jakości obchodzony jest co roku w drugi czwartek listopada – w tym roku jest to 9 dzień tego miesiąca. W jakim celu? Aby podnieść świadomość tego jak ważna jest jakość oraz jej stałe podnoszenie nie tylko w organizacjach, ale bardzo szeroko pojętym życiu. Święto to zostało zainicjowane w 1989 roku przez trzy główne organizacje międzynarodowe zajmujące się tą tematyką:
- Europejską Organizację Jakości
- Amerykańskie Stowarzyszenie ds. Jakości
- Unię Japońskich Naukowców i Inżynierów
Wszystko aby firmy, organizacje, instytucje, itp. mogły oferować usługi i produkty na najwyższym możliwym poziomie. Zyskują one tym samym w oczach swoich klientów, którzy znacznie chętniej sięgają po rzeczy o wysokiej jakości. Tyczy się to wszystkiego co otacza nas w codziennym świecie, jak i samego życia w całym sensie jego rozumienia.
Czym jest jakość?
Odpowiedź na to pytanie nie jest łatwa, ponieważ trudno jest zdefiniować jakość. Współcześnie znacznie większy nacisk kładzie się na rozumienie jakości jako wartości użytkowej produktów, a co za tym idzie społeczne aspekty użyteczności technologii i usług. Upraszczając – mamy być zadowoleni z ich korzystania.
W przypadku produktów mogą być to cechy jakości technologicznej:
- Funkcjonalność
- Praktyczność
- Niezawodność
- Trwałość
- Bezpieczeństwo użytkowania
Dochodzi do tego jeszcze jakość rynkowa, która jest związana z własnościami handlowymi produktu:
- Ekskluzywność
- Estetyczność
- Prezentacja
- Koszt nabycia
- Usatysfakcjonowanie użytkownika
- Stopień zgodności z wzorcem lub wyspecyfikowanymi wymaganiami
- Widoczność zespołu cech istotnych dla produktu
Wszystkie wyżej wymienione cechy są ważne zarówno dla konsumenta jak i producenta. Niestety nie zawsze idzie to ze sobą w parze i często może występować „konflikt interesów”. Dlaczego? Ponieważ producent musi mieć zapewnioną swoją stopę zysku, tak aby jego działania były ekonomicznie uzasadnione. Z kolei konsument, co zrozumiałe ma skłonność do szukania najbardziej przystępnych finansowo ofert. Wysokojakościowy produkt czy usługa na pewno będą droższe od swoich odpowiedników niższej jakości.
Jak bada się jakość?
Jest wiele różnych sposobów w zależności od tego, co chcemy zbadać. Obecnie możemy mówić o jakości niemal wszystkiego co nas otacza: jakość wody, powietrza, żywności, ubrań, urządzeń, samochodów, usług zdrowia, oświaty, gastronomii, dostępu do Internetu, itp. Stosujemy do tego różnego rodzaju normy (np. ISO), standardy, kontrole – bardzo często korzystając np. ze statystyki i innych matematycznych pomocy. Każda branża będzie używała innego zestawu narzędzi do badania jakości swoich produktów (w tym usług). Niemniej jest niezwykle istotne, aby finalnie do konsumentów trafiały wyroby na najwyższym poziomie.
Jakość w FM MOBILE
Za jakość usług w FM MOBILE odpowiada zgrany zespół osób, któremu nie straszne są żadne wyzwania. Naszym głównym mottem działania jest budowanie długotrwałych i dobrych interakcji z Wami – naszymi klientami, jak również z członkami zespołów, w jakich pracujemy. Wierzymy, że pracując w zgranej grupie jesteśmy wstanie osiągnąć znacznie więcej. Jakość to nie tylko procesy, systemy, normy – to również ludzie, którzy je tworzą. Stale podnosimy swoje kompetencje, a tym samym doświadczenie. Sami również prowadzimy szkolenia, abyście mogli poznać nas jeszcze lepiej i dowiedzieć się więcej na temat nie tylko naszej oferty, ale także na tematy szeroko związane z telekomunikacją i nie tylko – w tym celu powstał ten blog 😊
Ponadto współpracujemy z jedną z największych na polskim rynku siecią jaką jest PLUS – lidera technologii 5G w naszym kraju. Świadczą o tym testy przeprowadzone nie tylko przez nas samych, ale również przez niezależne firmy zajmujące się pomiarem prędkości usług telekomunikacyjnych.
A jakość oferowanych przez nas usług to podstawa. Nie może być inaczej, ponieważ w świecie silnej konkurencji to właśnie jakość jest najsilniejszym argumentem (zaraz po FM CashBack 😉), na którą zwracają uwagę klienci. Wysokojakościowe produkty są chętniej polecane i mają niebagatelny wpływ na postrzeganie marki. Znacznie częściej osoby zadowolone z produktów i usług zostają z firmą na dłużej, co potwierdzają liczni Partnerzy Biznesowi FM WORLD POLSKA.
Co mamy do zaoferowania?
Przede wszystkim rewolucyjny FM CashBack – czyli zwrot środków za korzystanie z usług telefonii i dostępu do Internetu mobilnego. Coś co nas wyróżnia i czego nie ma żadna inna firma telekomunikacyjna w naszym kraju (a na pewno nie w takiej formie i w takiej wysokości). Uwzględniając FM CashBack nasza oferta również jest jedną z najniższych (jeśli nie najniższą). Dodajmy do tego technologię 5G, która na stałe zagościło we wszystkich taryfach w FM MOBILE – ponieważ mamy świadomość tego, jak ważny jest szybki dostęp do Internetu. Sumując to wszystko otrzymujemy ofertę, która ma swój wyróżnik, wysoką jakość oraz niewygórowaną cenę – co nie zawsze idzie ze sobą w parze, ze względu na „konflikt interesów”. W FM MOBILE on nie występuje 😉 Nasze usługi jednocześnie są narzędziem, które pozwoli Wam na podniesienie Waszej jakości życia.
Czym jest jakość życia?
Wg definicji od WHO (Światowej Organizacji Zdrowia) jakość życia to: „indywidualny sposób postrzegania przez jednostkę jej pozycji życiowej w kontekście kulturowym i systemu wartości, w którym żyje, oraz w odniesieniu do zadań, oczekiwań i standardów wyznaczonych uwarunkowaniami środowiskowymi”. Określają ją obiektywne wskaźniki ilościowe i jakościowe, rzeczowe i wartościowe (np. średnia długość życia, ilość spożywanych kalorii, wysokość dochodów, poziom zanieczyszczenia środowiska, dostęp do kultury, itp.) oraz subiektywne (stopień zadowolenia z warunków życiowych, poziom szczęścia, poziom stresu, poczucie zaspokojenia potrzeb, itp.). Jest to zatem ocena niemal wszystkich możliwych aspektów.
Z jednej strony będą więc to wartości i wskaźniki, z drugiej nasze odczucia. Czyli nic innego, jak spojrzenie na własne życie i określenie jak się czujemy. Obecnie znaczenie wysokiej jakości życie stale rośnie, ponieważ ma ona bezpośredni wpływ na nasze samopoczucie oraz zdrowie. Ta świadomość jest niezwykle ważna, ponieważ dzięki niej możemy wprowadzić zmiany w swoim życiu, a więc się rozwijać. Co więcej owe zmiany pozwolą na stałe podnoszenie właśnie tej jakości życia. Pomóc może w tym korzystanie z usług FM MOBILE i całej rodziny FM, które sprawią, że Wasza codzienność będzie coraz lepsza 😉